Thursday, 3 March 2011

Rojak Express

Alhamdulillah... Sempat juga menulis di sini sementara menunggu Asar. Setelah bermula semester baru, masyaAllah, aku sangat sibuk. Ingatkan dah tak ada peluang menulis. Rupa-rupanya ada, alhamdulillah. Maksudnya, tak adalah sibuk sangat he he.

Semester bermula dengan minggu yang menyibukkan. Kalau bagi orang lain, minggu pertama adalah minggu ambil ambil mood dan menikmati kelajuan internet library untuk bermain game dan mukabuku, maka aku tidak senormal itu. Aku dengan beban luar biasa kali ini. 

Workload bertambah. Dimasukkan pula dengan kehadiran Fun Yee Pee (FYP) yang memang 'fun' dan 'yipi'. Kebanyakan masa, aku berasa kekurangan sesuatu kerana aku tidak bekerja di dalam lab atau dengan mana-mana apparatus. Lab aku adalah otak dan laptop. Itu bidang kerja aku kerana aku deal dengan development design tool. Tool untuk brainstorming idea supaya boleh improve barang yang ada sekarang. Jadi, tool itu hanya berada di atas kertas. Lab aku pula di dalam otak. Semester ni, aku angkut lab aku di mana-mana. Lebih hebat daripada orang lain. Orang lain mana boleh angkut lab heh.

FYP bermula sejak semester lepas, maka otak aku terbelenggu dengan benda ini sepanjang cuti. Oleh kerana aku tidak mempunyai lab yang jelas, maka kerja aku pun blur bersama irama otak yang merdu-merdu. Kelas juga tidak wujud melainkan suatu sudut di dalam otak untuk memikirkannya sepanjang masa.

Tapi tak apa, aku ada sumber kekuatan sendiri. Kerana aku seorang muslim. Aku beriman dengan perkara ghaib. Maka, FYP ghaibku ini pasti dapat diatasi dengan izin Allah. Aku tak akan kalah. Aku bina lab sendiri. Aku bina kelas sendiri.

Ada kuliah yang tidak dapat dihadiri sebab bertembung dengan waktu kuliah yang lain. Aku kena belajar sendiri. Itu satu lagi cabaran.

SubhanaKa la 'ilma lana illa ma 'allamTana innaKa Antal 'Alimul Hakim.

p/s: Aku tidak suka rojak.

No comments: