Thursday, 10 February 2011

9 Feb 2011

Sebelum itu, walau apa pun yang berlaku, ucapkan alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Sebenarnya, aku telah menemuinya lama dahulu. Namun, aku tidak pasti akan kebaikan yang ada pada dirinya. Pemahaman aku terhadap erti kasih sayang adalah begitu polos dan jahil sehingga aku hampir terlewat untuk menyahut satu seruan tulus dari lembah hati yang suka sembunyi-sembunyi. 

Ya Allah, jauhkanlah kami daripada segala kejahatan.

Langkah permulaan tidak salah. Kini yang tinggal hanyalah cerita kita di pertengahan perjalanan. Aku terasa sering tertinggal di belakang kelompok manusia. Adakah untuk aku tergesa-gesa setelah cemburu atau mungkin juga  itu satu-satunya cara untuk menguruskan aku. Itu... Pintu barukah? Jendela yang samakah?

Ya Allah, janganlah Engkau pesongkan hati-hati kami setelah Engkau berikan petunjuk kepada kami.

Aku sedikit gusar. Namun walau apa pun yang berlaku, alhamdulillah. Doakanlah.

No comments: