Saturday, 16 August 2008

Kembara ke SMAP Labu 3

Alhamdulillah, tanggal 9 Ogos lalu (Sabtu), aku berhasil juga ke SMAP Labu buat kali ke-3 untuk menyambung program lepas yang tertangguh. Maka, disimpulkan sudah tiga weekend berturut-turut aku habiskan di SMAP Labu yang indah.

Lebih memekar, aku berkesempatan berjumpa dengan pendidik-pendidik SMAP yang sudah lama tidak ku jumpa. Sabtu itu, ditakdirkan Allah, adalah sekolah ganti. Maka, aku dipertemukan dengan guru-guru yang dirindui. Terima kasih guru-guru yang juga mengalu-alukan kedatangan dan menyokong program kami.

Kali ini, aku tidak hanya datang dengan teman uni sahaja. Kami datang bersama pejuang-pejuang Mesir. Mesir -bumi yang indah. Semoga aku bisa sampai di sana. Amin. Mereka yang menyambung program minggu lepas, aku dari Malaysia hanya membantu. Alhamdulillah, tidak kusangka, jalan ini akan menemukan dua dunia yang berbeza dalam matlamat yang sama. Ya Rabbi lakalhamdu kama yambaghi lijalali wajhika wa'azimi sulthanik. Ya Rabb kami, bagi-Mulah segala puji sebagaimana ketinggian Wajah-Mu dan sebesar kekuasaan-Mu.

Syukran adik-adik yang dicintai. Atas komitmenmu yang tidak berbelah bahagi. Allah sahaja yang mampu membalas baik budi kalian. Ana uhibbukunna lillah!

Telefon bimbitku hilang, tercicir di dalam teksi lalu diambil orang. Bukan dicuri. Salah aku. Sekarang aku boleh dihubungi melalui internet sahaja. Rajin-rajinlah membuka komputer, teman-teman!

Aku rindu bumi SMAP. Tiga minggu berikutnya aku tidak bisa sampai ke sana. Akan diusahakan semasa bulan Ramadhan, bulan barakah, bulan mulia, bulan yang dirindui, yang dicintai. Ramadhan dan September dipertemu, semacam bintang bekerdipan.

No comments: